Búvártúra! Búvárkodj velünk és merülj csodás roncsokat az Adrián.
Pulai Titán Roncs Búvártúra
2021 május 19-23-ig
Minimum haladó búvároknak!
Idén először rendezünk tematikus túrát, amikor valamilyen tanfolyamhoz, vagy már megszerzett minősítéshez kötve szervezünk búvártúrát.
Ilyen lesz ez az adriai roncsokat megcélzó és a roncs merülés rejtelmeiben elmerülő búvártúra is.
Úti célunk ezúttal Pula lesz, hiszen innen több roncs is elérhető.
Roncs merülőhely csak pár órányira a határtól.
Pár óra autózás után megérkezünk az Isztria nyugati oldalára Pula városába ahol (Camp Stoja) kemping területen található a bázis ami az egyik legjobb isztriai választás mind a normál mind pedig a roncs merülés kedvelőinek.
Mit látunk majd ezen a roncsbúvártúrán?!
Pulából 15 hajóroncson tudsz majd merülni, igaz ezen a túrán csak egy részüket fogjuk meglátogatni, hiszen ennyi nem fér bele. De legalább lesz miért visszajönni. 🙂
Mint hogy Pula az Osztrák-Magyar Monarchia egyik hadikikötője volt, és így igen sok hajó fekszik hullámsírban a környéken.
Itt található többek között a 90m hosszú Baron Gautsch (az Adria Titanicja), Hans Schmidt (korábbi nevén Istra) teherhajó, John Gilmore, a Giuseppe Dezza, az U82 tengeralattjáró roncsa. Ezek mellett számos más felfedezni való is vár ránk. Jó helyszín ha valaki szeretne gyakoroloni vagy tanfolyamozni.
Az általunk meglátogatott roncsok átlagos maximális mélysége 35-40 m mélyen van, így a túrára min haladó végzettséggel rendelkező búvárok jöhetnek min 30-40 merüléssel.
Továbbá, a túra korai időpontja miatt főként szárazruhás (csak vizsgával vagy tanfolyamon résztvevő), és nem fázó azaz dupla nedves, vagy félszáraz ruhával rendelkező búvárokat várunk. (Kesztyű és csuklya szintén kötelező.)
A túrán elvégezhető tanfolyamok:
Ez a túra a roncs merülésről szól így ezt a tanfolyamot a túra alatt is el tudod végezni.
[termekek cat=”roncs-merulo-buvar-tanfolyam”]
Viszont a túrához igazítva van lehetőséged a roncs búvár tanfolyamon kívül más szintén hasznos búvártanfolyamot megcsinálnod.
Ilyen pl. a Szárazruhás búvártanfolyam, a Mélymerülő búvártanfolyam vagy épp a Nitrox búvártanfolyam is. (Figyeld mikorra van kiírva tanfolyam időpont.)
Persze mindből nem tudsz egy túra alatt levizsgázni. de ha érdekel valamelyik jelezd felénk és megbeszéljük mit és hogyan tudunk megcsinálni.
Roncsok a túrán
[learn_more caption=”Roncsok a túrán – katt ide !!!”]
Giuseppe Dezza
Legnagyobb mélysége 37m
Legkisebb mélysége 32m
Hossza 40m (prow),
25m (stern)
Szélessége 7,5m
this Italian minesweeper sunk in 1944. Until 1929, it carried the name “Pilade Bronzetti”. It was sunk by English aircraft that spotted it during a routine reconnaissance flight. A torpedo tore the vessel in two, so the prow and the stern are now located at a distance of about 50 m. The stern has a greater appeal to divers. The Giuseppe Dezza lies on the seabed in an upright position as if frozen in time, and the cannons and military equipment on its stern are well visible. Hippocampus baron gautsch
Baron Gautsch
Legnagyobb mélysége 39m
Legkisebb mélysége 28m
Hossza 89m
Szélessége 11,5m
1908-ban bocsátották vízre ezt a gőz meghajtású utsszálító hajót, ami Triesztből Kotorba szálította utasait. 1914 augusztus 13-án haza felé tartva figyelmen kívűl hagyta a hajó kapítánya a katonai jelentést miszerint aknazár alá vonják a pulai kikötöt, és nyagsebességel belerohant a tengeri aknazárba, a robbanás a hajó bal oldalán következett be, után pegid oldalára dölt majd az orra a magasba emelkedett és a hajó gyorsan eltünkt a felszín alatt. 155 embert sikerült megmenteni, míg sajnos 177 utas köztük nők és gyerekek lelték a halálukat a tragédiában.
A hajó körül általában 8-10m látás szokott lenni, de a belsejében mint hogy nincs áramlás így jóval jobb látás várja a búvárokat.
Remorker
Legnagyobb mélysége 42m
Legkisebb mélysége 33m
Hossza 60m
Szélessége 9m
This tugboat that sank in the 1960s was used for manoeuvring larger ships in the harbour. Because of its fairly small size, it is not possible to dive inside the wreck but only around it. The greatest attraction at this dive site is the many fish that inhabit the wreck. Although small, its abundance of fish makes it a very interesting site for divers who have just mastered the techniques of wreck diving or deep diving.
Hans Schmidt
Legnagyobb mélysége 43m
Legkisebb mélysége 35m
Hossza 99m
Szélessége 11,5m
For a long time, this wreck was known as the Istria, because its true name was not known. It was built in 1920 in the Netherlands (under the name of the Albireo), but it carries the name of its last owner from Germany. This cargo steamship was ripped in two by an explosion when it struck an underwater anti-watercraft mine on 23 January 1943. On its fatal voyage, it was transporting armament and ammunition. Particularly interesting and of historical interest is the special type of anchor that has not been in production for more than 100 years.
John Gilmoure
Legnagyobb mélysége 44m
Legkisebb mélysége 36m
Hossza 50m
Szélessége 8m
A merchant steamship, whose true name is not known, it changed owners and flags several times during its history, so we cannot say with certainty what was the last name that it carried. It is considered to be one of the first ships to sink in the waters of Istria at the beginning of World War I. The information available tells us that it was built in an English shipyard and equipped with John Gilmore engines that gave it the name it has today. It is possible to dive inside the wreck, which is well preserved.
Flamingo TB-26
Legnagyobb mélysége 45m
Legkisebb mélysége 42m
Hossza 22m
Szélessége 4,8m
Shortly before it sank, the Italian ship was armed with two torpedoes on its fore end. Built as early as 1889, it sank in 1914 after hitting one of its own mines. Captain J.O. Krieg managed to send up a distress flare and launch a lifeboat. Due to strong winds and high waves, the lifeboat was soon destroyed, leaving the crew to struggle against the sea and the storm. Today the Flamingo resides in the silence of the sea depths, and its loyal visitors, apart from divers, are a multitude of fish and crabs.
Varese
Legnagyobb mélysége 42m
Legkisebb mélysége 33m
Hossza 60m
Szélessége 9m
The Italian merchant steamship Varese sank in 1915 while transporting cargo from Trieste to Tunisia. Because of stormy weather in the northern Adriatic, the captain decided to seek refuge in the port of Pula. Sailing towards the harbor, the ship struck a mine that destroyed the prow, causing the ship to sink to the spot it is located today. It is possible to dive inside the wreck, which is quite wide and safe in its entire Hossza.
Submarine U-82
Legnagyobb mélysége 38m
Legkisebb mélysége 35m
Hossza 26m
Szélessége 4m
This Germany submarine was sunk towards the end of World War I in the open sea near the Stoja swimming beach in Pula. It was one of the seven submarines that the Germans themselves sank immediately before the war ended. The submarine is not whole; only its stern, which is open, has been found. Still visible on the submarine are the remains of military equipment and air holes. Because of the vicinity of the beach, diving is also possible in unfavorable weather conditions.
Draga
Legnagyobb mélysége 37m
Legkisebb mélysége 34m
Hossza 25m
Szélessége 6m
The Draga was a sand-dredging boat. It sank in the 1960s due to poor weather and overloading that caused a breach in the prow, after which the vessel began to take in water. This wreck is exceptionally rich in fish. Its permanent inhabitants mostly include eels, scorpion fish, lobsters, crabs and sea catfish. You can also find a variety of marine flora and fauna around the wreck.
VIS
Legnagyobb mélysége 32m
Legkisebb mélysége 18m
Hossza 58m
Szélessége 9m
VIS- Yugoslavian navy ship, built 1953. in Pula’s shipyard
Uljanik, Legnagyobb mélysége 32 m, Legkisebb mélysége 18 m lenght= 58m, Szélessége=9m and weighs 660 tons. Was sunk on purpose in May 2016., the ship has two machines of a thousand horse powers.
[/learn_more]
Kényelmes szállás és önellátó étkezés baráti hangulatban
Sajnos idén nem készültek el a felújjított mobílházak így más de szintén kényelmes szálláa után kellett néznünk.
A szállásunk a kemping területén 4-fős Glamping tentben lesz, ahol – háztól függően – két hálószoba (1db – 1 fős ágy és 1db emeletes ágy (70×190), és 1db – 2 fős franciaágyas (140×190)) van; vagy 2db – 2 fős franciaágyas szoba van. A házak saját konyhával és zuhanyzós fürdőszobával vannak felszerelve.
Minden házhoz egy kis terasz és saját parkoló tartozik és van TV és free wifi is.
Étkezési lehetőség akad számos, ha nem szeretnénk főzni.
A kemping területén van étterem, a bejárat előtt egy eszméletlen jó pékség. A város pedig tele éttermekkel, igény szerint a bázison segítenek ajánlással/foglalással.
Extra ráadás, nem csak búvároknak!
Pula nem olyan mint pag, itt még a kísérők sem fognak unatkozni ha velünk tartanak.
A kemping területén számos hely van hogy lehessen strandolni, vagy más módon sportolni nyaralni. (Igaz most még elég hideg lesz a víz hogy csak úgy pancsoljon az ember).
De a városban is akad látnivaló bőven, így akár míg a búvárok merülnek vagy a tanfolyam száraz részeit gyakorolják, vagy a napi merülés után ha van kedvünk akkor a következő fakultatív programok közűl választhatunk.
Amphiteatrum:
Pulában található Európa legnagyobb épen maradt római amphiteatruma, mely nemcsak szépségében vetekedik a Colosseummal, hanem még le is körözi azt, hiszen a tengerparton található! Esti kivilágításban látni egyenesen páratlan élmény! (Tudták ezek a rómaiak, hogy hova kell színházat építeni.)
Aquarium Pula:
A kikötőt védő erődítmények egyike ma egy az Adria élővilágát bemutató akváriumnak ad otthont.
A Fort Verudela két szintjén 30-40 kisebb nagyobb akváriummal, medencével várja a látogatókat. Itt biztos vagyok benne hogy te is találsz érdekességeket majd. Érdemes megnézni!
Éttermek és bárok:
Nem kell részleteznem milyen sok és finom ételt és italt kóstolhatunk meg Pulán, akár délben akár az éjszakában szeretnénk egy kicsit kikapcsolódni.
Halpiac:
Nem szabad kihagynia a pulai halpiacot sem. Reggel érdemes kijönni és körbenézni, hiszen ekkor futnak be az éjszakai halászat zsákmányával a hajók.
Rovinj:
A csodás és hangulatos városka csupán egy órányi autózásra található a kempingtől, aki szereti a kis utcákat, a szűk sikátorokat, és a mediterrán szépségű városokat, annak ezt nem szabad kihagyni.
Előjelentkezés elkezdődött!
A Túra 4 ember jelentkezésétől indul!
Max. létszám 12 fő!
Egy élménydús roncs búvártúra megfizethető áron
Ídőpontok és jelentkezés ITT:
[termekek cat=”pula”]